هيچكس مانند أمير المؤمنين عليه السلام ، عالم به كتاب خدا نبوده است
فضائل امیرالمومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام
علی مع الحق والحق مع علی،لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار
درباره وبلاگ


سلام علیکم و رحمة الله و برکاته قال الله تعالی: ولایة علی ابن ابیطالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی دوستی علی ابن ابیطالب (علیه السلام) قلعه من است پس هرکس وارد قلعه ام شود از عذابم در امان است. بخونید و حض کنید و به داشتن پیشوایی چون امیر المومنین حیدر کرار مولی الموحدین امام علی ابن ابیطالب علیه آلاف التحیة والثناء افتخار کنید. الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی ابن ابیطالب علیه السلام شکر مخصوص خداوندی است که ما را از دوستداران علی ابن ابیطالب علیه السلام قرار داد.
نويسندگان

منبع:امام شناسی ج 11 صص34-35 تالیف مرحوم علامه طهرانی اعلی الله نفسه الزکیة

و محمّد بن‌ مسلم‌ و أبوحمزۀ ثمالي‌ و جابربن‌ يزيد از حضرت‌ باقر عليه‌ السّلام‌؛ و عليّ بن‌ فَضَّال‌ و فُضَيل‌ بن‌ يَسار و أبوبصير از حضرت‌ صادق‌ عليه‌ السّلام‌، و أحمد بن‌ محمّد بن‌ حلبي‌ و محمّد بن‌ فضيل‌ از حضرت‌ رضا عليه‌ السّلام‌ روايت‌ كرده‌اند. و همچنين‌ از حضرت‌ موسي‌ بن‌ جعفر عليه‌ السّلام‌ و از زيد بن‌ علي‌ و از محمّد بن‌ حنفيّه‌ و از سلمان‌ فارسي‌، و از أبوسعيد خُدْري‌، و از اسمعيل‌ سدّي‌، روايت‌ شده‌ است‌ كه‌ در تفسير آيۀ كريمۀ: قُلْ كَفَي‌ باللَهِ شَهِيدًا بَيْنِي‌ وَ بَيْنَكُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتَـٰبِ [31].
«بگو اي‌ پيغمبر كه‌ كافي‌ است‌ كه‌ گواه‌ بين‌ من‌ و شما خداوند است‌، و آن‌ كسي‌ كه‌ در نزد او علم‌ كتاب‌ است‌» گفته‌اند كه‌ مراد از مَنْ عنده‌ علم‌ الكتاب‌، عليّ بن‌ أبي‌طالب‌ عليه‌ السّلام‌ است‌.
و از ابن‌ عبّاس‌ روايت‌ شده‌ است‌ كه‌: لَا وَاللهِ مَا هُوَ إلَّا عَلِيُّ بْنُ أبِي‌طالبٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ لَقَدْ كَانَ عَالرمًا بِالتَّفْسِيرِ وَالتَّأوِيلِ وَالنَّاسِخِ وَالْمَنْسُوخِ وَالْحَلَالِ وَالْحَرَامِ.[32]


ص 35
«نه‌ سوگند به‌ خدا كه‌ مراد از عالم‌ به‌ كتاب‌ در اين‌ آيه‌، عبدالله‌ بن‌ سلام‌ نيست‌؛ و نيست‌ آن‌ عالم‌ مگر عليّ بن‌ أبي‌طالب‌ عليه‌ السّلام‌. هر آينه‌ تحقيقاً علي‌ عالم‌ به‌ تفسير و تأويل‌ و ناسخ‌ و منسوخ‌ و حلال‌ و حرام‌ قرآن‌ بوده‌ است‌».
و از ابن‌ حَنَفِيَّه‌ روايت‌ است‌ كه‌: علم‌ كتاب‌ اوّل‌ و آخر در نزد عليّ بن‌ أبي‌طالب‌ عليه‌ السّلام‌ است‌.[33]
و اين‌ روايت‌ را نَطَنْزِي‌ در «خصآئص‌» روايت‌ نموده‌ است‌.
و از امور محال‌ است‌ كه‌ خداوند تعالي‌ به‌ يك‌ نفر يهودي‌ (عبدالله‌ بن‌ سلام‌) استشهاد كند؛ و او را رديف‌ دوّم‌ از ذات‌ اقدس‌ خودش‌ بشمار آرد.
و گفتار خداوند كه‌: قُلْ كَفَي‌ بِاللَهِ شَهِيدًا بَيْنِي‌ وَ بَيْنَكُم وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتَـٰبِ، [34] موافق‌ است‌ در عدد حروف‌ أبجدي‌، با گفتار ابن‌ عبّاس‌ كه‌: كَلَّا، اُنْزِلَ فِي‌ أميرالمُؤمِنِينَ عِلِيٍّ. «أبداً اينطور نيست‌. اين‌ آيه‌ راجع‌ به‌ أميرالمؤمنين‌ علي‌ فرود آمده‌ است‌» زيرا تعداد حروف‌ هر يك‌ از آن‌ دو، هشتصد و هفده‌ ميباشد


پيوندها


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 109
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 902
بازدید کل : 48350
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1